CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Monday, November 8, 2010

kawan Oh kawan

katamu apa yang kau impikan 
segalanyakan pasti jadi kenyataan
setiap apa yang kau inginkan
sekelip mata dalam gengaman
dadamu berbaur keegoaan
katamu kau tak perlukan teman
walaupun sendirian
walaupun kesunyian
kau punya segala kelebihan

bibirmu tandusan senyuman
jeling pandangan hanyalah di ekor mata
atur langkah penuh keangkuhan
gerak gaya lambang kemegahan
kau terlupa apa yang kau ada
segalanya kurniaan yang Esa
hanya seorang hamba yang diuji imannya
dengan  kenikmatan dunia

bicara hatimu tetap sepi
sengaja tak pernah kau akui
bagaikan sang merak yang indah bulunya
namun tidak mampu terbang ke angkasa

heyyy...sang merak...
indah bulunya
tidak mampu terbang ke angkasa

andai dibiar keegoaan 
meratah hati dan perasaan
usah kau pertikaikan jiwamu
mengapa tiada rasa ketenangan
pernahkah kau terlintas di minda
ketika kau kesusahan
siapakah yang kan hadir hadir menjadi pembantu

bicara,hatimu tetap sepi
sengaja tak pernah kau akui
bagaikan sang merak yang indah bulunya
namun tidak mampu terbang ke angkasa

renungkan sekejap
mencari silapmu
pendamkan ku rasakan
mampu menjadi saudara
segala jasa baktimu diperlukan
curahkan pada insan yang memerlukan



salam
korang dapat tahu x
atas tuh lirik sebuag lagu nasyid
tajuk
EGOIS
so,sape2 yang sedang rasa dia mcm tuh sekarang,
cepat-cepat la berubah
aku pun bukan baik sangat
tapi sekadar nak ingat sesama sendiri
lagi satu
jangan duduk buat cerita kalau rasa cerita tu tak betul
dan
jangan buat hipokrit dengan perasaan sendiri
kalau tidak suka,terus-terang
jangan biarkan kawan kita syok sorang nak kawan dengan kau
ok,pesanan dari penaja
dan kalau ada yang terasa
mintak maaf lah yer..

haa,kalu ada spe yg nk dengar lagu ni,
klik sini
selamat melayan

salam



2 comments:

  1. pergh...perlu ke aku nk terasa...dlm hati mcm aku je...tp..cmne pun terima kaseh ats peringatan kau..sekurang2nye aku sedar la gak diri aku kt mne skrang..hehe

    ReplyDelete
  2. aku nk ingt dri aku je...sambil-sambil ingt kt orng lain...datnng mood baik kot..huhuh

    ReplyDelete