CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Friday, November 5, 2010

iMbaU kenangAn dULu..

salam dihulur kepada pembaca-pembaca budiman.
bagaimana cuti anda?
ada dapt maruku ke??
kalu ada share la ceket..
lapar ni..(baca dengan nada sedih)
xkesian ke?isk.isk..isk...iskkkkkkkkkkkkk...
haa,tagk kn dah ngis..
saja je nk mengedik cikit..



entri kali ini,aku nak imbau kembali kenangan aku
dan adik beradik aku.
dalam umur 18tahun ni,baru aku sedar betapa bertuahnya aku.
ada 7 orang adik-beradik.
3 laki ngan 4 perempuan
betul2 ikut bilngan anak nabi.
bkn niat aku nak tunjuk,tapi sebagai perhargaan 
aku kepada adik-beradik aku.
betul.aku sangat bangga dengan adik-beradik aku.
malah aku sangat malu ngn diri aku kerana 
lambat menyedari betapa bertuahnya aku ada mereka,
lahirnya aku bersama mereka,
makan minum bersama mereka,
jalan-jalan bersama mereka,
gaduh sepak tumbuk dengan mereka,
kena marah sama-sama,
pergi sekolah sama-sama,
masak bersama,
tidur,lipat baju,kemas rumah,
ah,kalu nak senarai semua setahun pn xhabis.
tapi,serius...bila aku duduk sorang-sorang
aku sangat rindu saat itu..
kini kami masing-masing bawa haluan sendiri
semua dah besar dan ada tanggunjawab sendiri.
kakak aku dah kahwin,abang aku ddk kat UMT,
adik permpuan frist kt Imtiaz kuala berang,
adik lelaki kat maahad tahfiz kelantan
dan yang tinggal dua adik je.sorang perempuan dan sorang laki
tapi masih sekolh rendah.



sekejap je rasanya.
aku masih terasa kakak aku,nabilah ada depan aku
 dan ajar iqra tapi perkara itu berlalu 14tahun dulu
masih terasa aku bonceng motosikal dan abang aku,basyir 
hantar aku kelas malam 6 tahun lalu.
masih terbyg aku maen masak-masak dengan abidah,
sedangkan semua tu berlaku 12tahun yang lalu
masih terbayang aku bergambar bersama  ziyad yang cute 
dengan pakai jubah depan almari rumah tok wan
sedangkan perkara itu berlaku 13 tahun dulu.
saat melihat karimah boleh berjalan terhuyung-hayang 
masih terbayang dan perkara itu sudah berlalu 9 tahun lalu.
.aku masih terbayangkan aku gendong adik aku,faiz
sedangkan sekarang dh umur 7tahun



saat ini aku bersyukur kerana Allah masih mengurniakan akal dan memori yang kuat untuk 
ingat semua kenangan bersama adik-beradik..
kini,itu tidak akan berulang dan kembali..
hanya ingatan yang kukuh sahaja yang mampu mendekatkan aku dengan semua peristiwa itu.
aku sangat bangga kerana lahir bersama mereka.
sama-sama di bin dan dibintikan dengan 
NIK ABDUL GHAFAR.
aku sangat bangga.
sampai ke akhir hayat aku akan ingat semua ini
dan
sekiranya jika ditakdirkan aku tidak mampu untuk mencungkil semua ini
aku masih bersyukur kerana aku diberi peluang merasai pengalamn ini bersama mereka.

kak,abe...
terima kasih kerana sabar melayan kerenah mardhiah.
terima kasih kerana menjadi kakak dan abang mardhiah
mardhiah hanya ada seorang kakak dan abang je.
tak ada siapa lagi.
mardhiah sangat bangga ada kak ngn abe..
doakan agar mardhiah akan menjadi adik yang baik
adik yang mndengr kata
adik yg mmpu mmbhagiakan kak dan abe
adik yg akn membalas jasa kak dan abe 

abidah,ziyad,mah dan faiz
kak yah bangga ada adik-adik macam korang..
cukup2.
2 pasang adik
orng lain ada?
xada kan?
kak yah jah wt ada adik mcm korng..
(tepuk tangan ceket)
kak yah marah-marah tu sebb kak yah sayng korag..
mintak maaf la klu ada terasa hati,
tergores sana-sini
tercubit terkasar
tertampar ke terjerit ke..
tu semua sifat semula jadi seorang kakak.
jadi redha la kerana mendapt kakak yg sengal mcm ni..
kalu leps ni kak yah buat somethig yg korng marah ke,
sabar dan terima je.
kuasa ada di tangn kak yah
tiada siapa yg dpat halng..
jeng-jeng..

kasih sayang aku kat mereka xdapt digmbarkan dengn kata2.
kalu aku dapat jadikan semua air di lautan
sebagai dkwat
dan aku ungkpakn rasa sayg aku kt mereka
masih tidak mncukupi..

walupn meraka garang
hanya mereka adik-beradik aku
biar pn mereka nakal
darah ak  sama menglir dalm diri merka
meskipun mereka mrahkan aku,
mereka berkongsi rahim yg sama dengn aku.
yang pasti aku saygkan mereka..
















No comments:

Post a Comment