CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Wednesday, October 20, 2010

keKalutan mElandA

ASSALAMUALAIKUM..
jwb ler dulu salam tu,ambik paha wajib.bukan susah pun..
haa,!!!! kan dah kena.tu la,lain kali cepat-cepat jawab salam

entri kali ini ingin menceritakan sedikit kekalutan yang sangat menyebabkan suasana dan situasi menjadi haru-biru ibarat kucing masuk gendong bayi..Eh,betul ke tu????..lantak ler....kuang...kuang.....kuang...

sebenarnya,semalam kitarong dikejutkan degn kedatangn tetamu yg tidak diundang...punya la tak malu tetamu tu..orang tak jemput pn,ada hati nak datang.tapi ustzah aku ada berithu,tetamu tu pembawa rahmat..haa,ambk ko..
tapi,tetamu ni mmg xlayak pn datng kt tempt kami.hanya mnganggu ketentermn ktrong je.hushh....(tepuk-tepuk menyampah,...tup..tup...eleh..tup..tup..eleh..menyampah)..nak tahu tak sape tetamu tu??? tapi baca dlu doa pembawa semngat..nnti xpasl-pasl ada yg trsungkur dek serangan jantung....nge~~~~nge~~~..

sbnarnya,kami dikejutkn dengn berita ada banduan yg terlepas.Banduan tu dengn senangnya dtang kt tempt kami..ingat ni tempat pelancongan ke??pandai-pandai palk kaki dia tu melangkah masuk kt kwsa ipg ni dan rajin palk otak dia nak fikir msuk kt tmpt ni..pnye la jauh penjara tu,sampai jgk dia kt sni..hahhhhh...penjara!!!!...jauh gler 'hotel' tu,mcm ane la budk tu blh smpai kt cni...dri Alor Gajah hingga ke Melaka Tengah..bukn dekt baii..klu naik kereta Pak Cik Tapa,blh abs 5ringiit tu..emm...mcm ane yer dia boleh jaln jauh tu dengn pakai bju belang-belang...xkn la dia sempat nk tukr baju seluar.baik hati sungguh la sapa yang kasi baju seluar tu kt dia...tolong-menolongkn tu amalan mulia,.Pah tu,bila difikir-fikir cm ane dia boleh sampai kt cni.nk kata dia dtg dgn bas,duit dia rembat kt mana?nak kata dia pakai jalan kaki je,mugkin ya,mungkin tak.emm..cm ane yerk??????ahhhh..lantak dia la mcm ane dia dtng.ngn bas ke,ngn lori ke,ngn beca ke ngn burng trbng ke,yang penting dia sudah mnganggu ketenterman ak semalam.

aku ni punya la xcaitet nk layan fb,tbe2 ada mamber call..lbh kurng cmni la perbualn kami:

Mai:salam,nik eh?ko kt ane?
Aku:ye ak la ni...dalm bilik..nape?
Mai:ko pesn kt Hawa n budak-budak aras ko,masuk bilk sekarng,tutp pintu jgn kluar pn...
Aku:eh,nape palk??
Mai:ada banduan masuk kt kwasan kita ni..dia trlepas tdi.sakrng ni dia ada kt kawsan ipg ni.Polis dh on the way nk dtang..skarang ni,ko masuk bilk,jgn keluar..

Aku rasa nak pitam je kt situ...pnye la ketar tangan aku ni,tutp pintu,tingkap,tutp lampu...Member2 ak yang dalm bilik ni dh cuak...nak ngis kot...dah la aku ni jenis kelam-kabut..nak-nak dapat berita cm ni.mne x trkejutnya..
kitorng pn ddk nyorok la dlm bilik tu...tunggu pnye tunggu,xdengr pn siren polis...betul ke x ni..Maka trjdi la sesi jawb mnjawb antar kami dlm Fb.ak yg bce post diorng ni rse nk pech je perut..Mentang-mntg la Melaka dapt cuti,banduan tu pn nk cuti gk kot.haaaahahaha...Lantak la diorng..Sampai sekang,ak tak dengar apa-apa pn tentang  banduan.tapi yg pasti mmg dia ada kt kwasn ni cume blum dpt ditngkp je lagi...

Dia ni betul-betul mnyusahkn la...kot ye pn nk msuk,berithu la dlu.tak la kitorng ni kelm kabut nk mnyorok.Nak lari pn jgn la smpai mnyusahkn kitaorng.Klu nk tumpg tidur ke,brithu cara elok..Bnyak kot bilik KDP yg kosong...hsishhhhh....k la..aku tak nak kutuk byak-byak kt banduan tu,,,nnti tak pasal-pasal brtmbah pahala dia...ngehh~~~~ngeh~~~

Pe pn..smlm kengn yg pling trindah...tak lupa smpai bila-biLA..Bila difikrikn balik lucu soit...haaHAhaaaa
kami 5orang ddk berhimpit kt ats kati bujang..bkn besr pn..katil bujng tu..dengn keadaan yg gelp.Lampu semua ttup.Computer pun off kjp...pah tu bukk yassin dlm computer...ksi bnduan tu dengr dan insaf..emm...pe pn terima kasih jgk kt bnduan tu sbb buat keadn kecoh.Kt sni ak dapt pngalamn berhimpit ats katil,bukn selalu dpt pnglmn cm tu dan yg pasti,sikp bertnggugjwab..masing-msing risaukn kawn-kwn yg ddk kt bilik lain.Cm ane ngn diorng?,dh tahu ke pasl ni??Selamt ke tak diorng sekrng.?.Kt sini,aku dpat tengok ukhwh prsahbatan yang baik antar sesma sendiri...tettttttttttttttttttttttttttt

ok,babai...jumpe lagi di entri lain....ASSALAMUALIKUM..

1 comment: